Looking for something?

In Image

Veneția împreună cu Bogdan

Vacanța noastră din acest a fost una foarte activă. Am avut foarte puține zile pentru a lenevi pe plajă, am călătorit mult și am vizitat multe locuri frumoase din nordul Italiei.

Dar în acest articol vreau să vă povestesc anume despre vizita noastră în Veneția. Veneția e orașul unde vroiam să ajung decând mă țin minte, e orașul care era în top din lista locurilor pe care aș vrea să le vizitez. Și iată că visul meu s-a împlinit 🙂

Prefer să fiu în Veneția într-o zi ploioasă decât într-o orice altă capitală într-o zi frumoasă” spunea scriitorul american Herman Melville, și a avut atâta dreptate. Veneția e un oraș de vis care pare că a înghețat în timp și a păstrat intacte ulicioarele înguste, podurile care duc direct în ușa cuiva, ferestrele cu obloane de lemn și cu flori atârnând, vremurilor de altădată. Veneția e orașul unde istoria unei Italii cucerioare și plină de culoare și cavalerii încă e vie și pare că nu va dispărea curând. Noi am avut nenorocul să vizităm Veneția într-o zi caniculară, ceea ce ne-a îngreunat un pic primblarea, era atât de cald și Bogdan a obosit foarte repede și tot umblam și căutam umbră pentru a ne răcori un pic. Știu sigur că într-o zi răcoroasă avea să perecem mai mult timp

Atât de mult mă bucur că am descoperit Veneția împreună cu Bogdan și lui la fel i-a plăcut foarte mult și acum când cineva îl întreabă ce i-a plăcut cel mai mult în călătoria în Italia el spune Veneția 😉

Călătoria noastră spre Veneția am început-o cu trenul din orăselul Portoguaro și a durat o oră. Odată ajunși la gara de trenuri e foarte ușor să te îndrepți spre renumita piață San Marco, acolo unde este apogeul vizitei prin Veneția. Și ai mai multe opțiuni, poți parcurge acest drum pe jos, sau poți lua o gondolă, sau o barcă care te va primbla de-a lungul canalului până în piața San Marco. Prețurile la primblăriile cu gondola sunt pipărate, 80 de euro ziua și 100 de euro noaptea, la vapor sau barcă sunt în jur de 10 euro pentru o singură destinație.

Noi însă am decis să ne bucurăm de atmosfera care este pe străduțile din Veneția, ne-am luat o hartă, pentru orice eventualitate, ne-am luat multă apă, un snack pentru mai tărziu și ne-am aventurat în inima orașului. Doamne atâta frumusețe și istorie într-un singur loc nu mi-a fost dat să văd. Desigur, cum se putea altfel ne-am rătăcit și am mers prin aceleași locuri de două ori, însă ne-am descurcat repede și am urmat indicatoarele spre piață, dar și fluxul de turiști.

Dar am reușit să mâncăm biscuiți pe scările Scuola Grande di San Rocco, să luăm lunch-ul pe malul canalului, să gustăm înghețata chiar din gară și să ne răcorim cu o cafea cu gheață la terasă.

Veneția împreună cu Bogdan a fost un mare succes, ne-am primblat împreună, am descoperit locuri noi, am văzut multă lume interesantă, și m-am convins încă odată că copiii nu sunt un impediment atunci când vrei să călătorești șă să descoperi locuri noi. Dimpotrivă atunci când călătorim împreună cu copiii facem niște legături deosebite, ne creem amintiri comune și ne cunoaștem mai bine.

Inițial ne gândeam să luăm și căruciorul pentru Bogdan, ne gândeam că va obosi repede și se va plictisi, dar am făcut bine că nu l-am luat. În primul rând Veneția are foarte multe poduri, podișoare cu multe scări, sunt străduțe unde încape doar o persoană într-o singură direcție, și e un flux foarte mare de pietoni și e dificil să circuli pe jos iar căruciorul ar fi fost un impediment și ne-am fi mișcat și mai greu.

Noi am ales să ne luăm de acasă câte un sandwich, pentru a ne ușura călătoria, și pentru momentele când Bogdan brusc flămânzește și așa și a fost, la un moment dat a zis că îi este foame și vrea imediat să mănânce, iar sandwich-ul de acasă ne-a fost salvare. Dar terase și localuri sunt la fiece colț cu meniuri destul de variate și pentru orice buzunare. Băuturile în general sunt destul de scumpe, nu am găsit nicăieri o sticlă de apă plată de 0,5l la un preț mai mic de 1 euro, iar atunci când afară e +35 ai nevoie de hidratare la orice preț ar fi ea.

Frumusețea Veneției nu poate fi redată oricâte poze nu am face și uneori nu are rost să faci poze, mai bine ar fi să privești, să trăiești momentul de conectare cu frumusețea ce te înconjoară și să te bucuri de prezența ta acolo. Fiecare casă, fiecare geam, fiecare străduță pe care am mers mi s-au părut minunate și ireale, dar momentul când m-a lovit că eu sunt acolo, sunt în Veneția a fost când am pășit în Piața San Marco, în acel moment am înțeles că totuși lumea în care trăim noi este extrem de frumoasă și că noi suntem binecuvântați atunci când ajungem să ne trăim visele.

16 Comments 2290 Views

Related Post

16 Comments

1. Wow, Venetia se afla in topul preferintelor mele, dar inca nu am ajuns…sper in curand sa o fac. Descrierea ta m-a facut mai dornica sa o vizitez!

1. Dacă îți dorești destul de mult vei ajunge 🙂

2. Hehe, se vede ca s-a simtit bine! Bine, el si mai mare si intelege… eu daca as pleca impreuna cu fetita care are abia 2 ani jumatete… :)))

3. Am fost si eu in Venetia si mi-a placut tare mult!
    Ma bucur ca v-ati simtit bine si ca sunteti de parere ca o calatorie cu cel mic nu e un atat de mare impediment.

4. E superba Venetia, am fost acum doi ani si sper sa ma ajung😍😍

5. Am fost și eu la Veneția anul trecut și am rămas cu niște amintiri foarte plăcute 😀

6. Ce locuri pline de frumusețe! Sunt de acord, vacanțele cu copiii nu sunt un impediment, dimpotrivă.😘🤗

7. Am vizitat si eu Venetia si stiu ca e frumoasa, ma bucur ca ti-ai indeplinit visul, iar pustiul e mortal! 🙂

8. Nu am fost pana acum in Venetia, dar tare vreau sa ajung si eu pe acolo.
    Se pare ca ati avut parte de o vacanta foarte frumoasa. 😀

9. Ce vacanta frumoasa ati avut!

10. Si eu am pe lista Venetia 🙂 Asa imi pare bine sa vad ca tot mai multe familii iau si copiii in vacante, nu mai gasesc scuze. Cea mai comuna scuza pe care o aud in jur este ,,e mic, ce o sa inteleaga din vacanta” sau ,,ce o sa tina minte”? Cred ca e mult mai frumoasa vacanta cand ai si copiii alaturi.

11. Este superba, Venetia se afla pe lista mea de dorinte.

12. Fain! Abia astept sa-l duc si eu pe D!

13. Venetia este un oras foarte frumos, ma bucur ca v-ati distrat alaturi de baietel.

14. Foarte frumoase pozele tale si experienta avuta. Stiam ca pretul gondolei este scump. Imi doresc sa ajung si eu macar o data in Venetia