Looking for something?

In Image

„Tot ce e necesar să știi despre limbajul copilului tău” partea II

„Tot ce e necesar să știi despre limbajul copilului tău” partea II

Comunicarea este un aspect foarte important în viața noastră, prin comunicare cu semenii noștri ne exprimăm sentimente, doleanțe, emoții. Dacă nu am comunica între noi, ar exista bariere și neînțelegeri și multe frustrări. Așadar, este foarte greșit să crezi că un nou-născut sau un bebeluș nu are nevoie de comunicare. E clar lucru că nu poate fi vorba despre un limbaj pe care l-am adopta în cazul unor copii mai mari sau unor maturi. Bebelușii folosesc limbaje nonverbale, cum ar fi plânsul, gângurele sau diferite mișcări ale corpului. Iar responsabilitatea părintelui este să înțeleagă aceste semne și să încurajeze dezvoltarea limbajului la copil.

Despre limbajele la diferite etape de dezvoltare a copiilor, a vorbit psihologul Anna Comendant în cadrul seminarului „Tot ce e necesar să știi despre limbajul copiilor tău” organizat de către mămicile hărnicuțe de la Parents League of Moldova.

Anna este mămica unei fetițe minunate și a unui bebe care este încă în burtică:) pe lângă asta reușește să fie și un psiholog activ, dar este și un omuleț atât de pozitiv și de deschis către public, a fost foarte receptivă la toate întrebările adresate de către mămici, care au venit la seminar pentru a afla răspunsurile la întrebările care le frământă referitor la limbajele copiilor la diferite vârste.

Am plecat de la seminar încărcată cu multă energie pozitivă și o mare dorință de a fi mai implicată fizic și emoțional în relația cu copilul meu. De a mă distra împreună cu el, de a fugi de timpul petrecut pasiv împreună cu Bogdan, de a cânta și dansa pe versurile și muzica inventată de noi 😉 Pentru asta un mare mulțumesc, dragă Anna 🙂

La acest seminar Anna a vorbit despre:

  • Etapele de dezvoltare a limbajului la copil, la diferite vârste

Devoltarea limbajului la copii este un proces foarte important care necesită multă răbdare și multă implicare din partea părinților. Încurajăm vorbirea corectă la copii încă de la primele luni de viață, atunci când copii încep să zică primele cuvinte e foarte important să fim prezenți și  să-l corectăm, imităm după el ce a zis, dar îl încurajăm să zică cuvintele corect. Copii imită foarte bine ceea ce fac sau zic părinții, deaceea e foarte important să fim atenți la ceea ce vorbim sau facem, e recomandat să nu folosim diminutive în comunicarea cu copilul, astfel îl învățăm pe copil să-și dezvolte vocabularul corect.

Un aspect foarte important pentru o dezvoltare armonioasă a limbajului la copil este stimularea de la o vârstă fragedă a motrocității fine a mânilor prin activități senzoriale specifice vârstei. Copilul trebuie să experimenteze cât mai multe texturi și trebuie să folosească cât mai curând și mai des degetele pentru activarea senzorilor nervoși care sunt legați direct cu sistemul nervos central.

  • Cum stimulăm și dezvoltăm limbajul copilului

Vorbind mereu cu el, arătându-i obiecte și explicându-i cum se numesc și la ce folosesc. Fiind atenți la ceea ce arată copilul sau ce sunete scot, ce doleanțe au și cum reacționează atunci când îi oferim ceea ce ne-au arătat. Făcând zgomot, copiilor le plac sunetele, cântând cântece și recitând poezii.   Citindu-le, chiar de la o vârstă fragedă copiilor le place când aud glasul părinților cât mai mult, sau oferindu-le cărți specifice vârstei, bebelușilor le plac foarte mult cărțile cu desene colorate, din carton, care sunt senzoriale sau interactive, nu ezitați să le da-ți copiilor cărți, astfel ei le îndrăgesc de mici și devin cititori activi crescând.

  • Pluralismul lingvistic în familie

În cadrul famiilor unde se vorbesc două sau mai multe limbi se întâlnesc uneori probleme de comunicare și de întârziere a vorbirii la copii. În cazul în care părinții vorbesc limbi diferite este recomandat ca fiecare dintre ei să vorbească limba lui maternă cu copilul. Foarte important, recomandă psihologii, să se mențină uniformitate în folosirea limbilor vorbite de părinți, astfel copilul învață cu cine și ce limbă să vorbească. În cazul în care se vor folosi ambele limbi de către părinți, apare probabilitatea ca copilul să aibă deficiențe de limbaj și apare incapacitatea de a învăța corect ambele limbi. Dar când ne dorim să învățăm copilul o limbă străină, ar fi bine să o facem după vârsta de 3 ani, la recomandarea psihologilor. Până la vârsta de 3 ani copii învață ceea ce le citim, dar încă nu sunt pregătiți să asimileze informația, sau în cazul nostru limba.

Subiectul acestui seminar poate fi discutat la nesfârșit, iar așa și s-a întâmplat în cazul nostru, Anna a vorbit atât de deschis, că întrebările nu încetau să mai vină și cu siguranță această temă va mai avea continuitate în cadrul seminarelor organizate de către mămicile de la Parents League of Moldova.

0 Comment 885 Views

Related Post

Leave a Reply

%d blogeri au apreciat: