Looking for something?

In Image

„Fetița care se juca de-a Dumnezeu” recenzie + Giveaway

Mi-a luat mult timp să scriu această recenzie de carte. E carte care nu se citește ușor, într-un weekend, e o carte care te pune pe gânduri și te trece prin mii de stări. De la milă, la înțelegere până la ură și dispreț față de unele personaje.

„Fetița care se juca de-a Dumnezeu” de Dan Lungu, e o carte fenomen, o carte care descrie perfect o perioadă istorică din viața tuturor românilor, dar și a moldovenilor. O perioadă pe care am trăit-o și pe care o trăim până la moment, emigrarea femeilor, emigrarea bărbaților iar acum și a întregelor familii pentru o viață mai bună, undeva acolo în Italia sau altă țară europeană.

Cartea aceasta m-a răvășit și mi-a întors inima pe dos, e ușor naivă, povestită prin ochii și mintea unei fetițe, dar atât de profundă și cu un mesaj atât de trist. E ruptă din realitate, cu personaje care pot fi vecinii noștri, niște rude apropiate sau doar niște cunoștințe, e reală prin istoria și mesajul pe care îl transmite.

„Fetița care se juca de-a Dumnezeu” este cartea pe care aș recomanda-o tuturor, o carte care merită citită și recitită, o carte care te pune pe gânduri și care te face să-ți dai seama cât de neputincioși suntem noi în fața realității. Rădița – personajul principal din această carte, este părăsită de mama ei care decide să plece în Italia pentru a putea câștiga bani care să îi ajute să lege tei de curmei. Dar ea se simte abandonată, uitată de mama ei care îi promite în fiecare an că vine acasă și nu mai vine, că mai are nevoie de bani pentru a repara casa, bani pentru a o da pe sora ei la liceu, bani pentru TV cu ecran mare pentru tatăl Rădiței, bani pentru medicamente părinților și lista nu se mai termină. Rădița acceptă toate aceste scuze până în clipa în care își pierde speranță și renunță să mai viseze la timpul petrecut împreună, îi este frică de revederea cu mama, îi este frică că mama nu o va cunoaște și că mama a uitat deja după atâția ani cum obișnuiau ele să se gâdile și să râdă până la lacrimi.

Și deoarece mie mi-a plăcut cartea asta enorm vreau să o dăruiesc unuia dintre cititorii mei care poate au trecut prin aceiași situație, plecarea uni părinte sau ambilor peste hotare. Persoanelor care au trăit și ei lipsa părinților o lungă perioadă de timp, sau persoanelor care vreau să afle povestea „Fetiței care se juca de-a Dumnezeu”. E o carte pe care o dăruiesc cu drag și care vreau să ajungă la cât mai multă lume, deoarece merită să fie citită și pusă la loc de cinste în biblioteca unui cititor.

Pentru mai multe recenzii vă aștept cu drag să urmăriți Pagina de Facebook a blogului și Pagina de Instagram.