Looking for something?

In Image

Cum alegem corect fructele și legumele

Cum alegem corect fructele și legumele

Ieri am participat, alături de alte mămici, la un seminar organizat de către Parents League Moldova, despre cum alegem fructele și legumele, cum să le păstrăm și cum să le utilizăm corect pentru a ne bucura de toată gama de beneficii și nutrienți pe care le oferă acestea. Speaker-ul acestui eveniment a fost doamna medic nutriționist, Anastasia Valac. Dumneaei a venit cu o mulțime de recomandări și de sfaturi practice pentru folosirea și păstrarea legumelor și fructelor.

Deci, voi de unde vă procurați legumele și fructele, de la piață, de la producătorii mici pe care îi cunoașteți deja, sau de la supermaket? Eu, de exemplu, sunt o norocoasă, în perioada de vară ne facem plinul de legume și fructe, în special fructele de sezon, din grădina părinților. Doamna nutriționist, recomandă ca aceste produse să fie procurate de la supermarket, acolo putem singuri să ne alegem produsele, nu suntem amăgiți la cântar și în caz de ceva avem de la cine să cerem explicații, deoarece toate supermaket-urile ar trebuie să dețină certificate de calitate ale produselor vândute. Sau, dacă sunteți niște norocoși și aveți deja producători mici de la care procurați și sunteți deja convinși de calitatea produselor lor, aceștia sunt o alegere foarte bună.

La moment, pe piața locală încep să apară tot mai multe produse cu certificare bio, asta înseamnă că produsele acestea au fost cultivate și crescute pe un teren agricol curat, fără îngrășăminte, fără pesticide. Dar, în aceest caz nu știu dacă în țara noastră există terenuri agricole curate din acest punct de vedere, deoarece pământurile noastre au fost exploatate din plin în perioada sovetică și acum culegem rezultatele acelor vremuri. Dar, un fapt bucură că certificarea bio nu se obține atât de ușor și un producător de fructe sau legume, trebuie să treacă foarte multe etape pentru a obține această certificare, și ea este oferită doar de organe specializate din afara tării. Așa că dacă aveți ocazia să procurați aceste produse cu certificare bio (un logou cu o frunză verde din steluțe) doar veți avea de câștigat.

Atunci când procurăm fructe și legume trebuie să fim foarte atenți la calitatea acestora, să nu fie alterate, sau pe cale de alterare. Procesul de alterare odată început infectează întregul produs, iar acesta pus la frigider îl poate contamina cu mucegai, care nu se vede cu ochiul liber și care dispare foarte greu și care afectează toate celelalte produse aflate în frigider, astfel, atunci când ținem legumele sau fructele la frigider și ele se alterează mai repede, înseamnă că avem un focar de mucegai în frigider. De aceea, recomandabil este să spălați și să uscați bine toate fructele și legumele înainte de ale pune la frigider. Un sfat de la doamna medic nutriționist, Anastasia Valac este de a spăla legumele și fructele în apă cu bicarbonat de sodiu, la un litru de apă se dizolvă o lingură de bicarbonat, apoi se trec sub un get de apă rece și se usucă bine. Nu e bine să lăsăm legumele sau fructele în această apă pentru mult timp, deoarece se petrece un proces chimic care distruge stratul de vitamine de la suprafața produsului. Frunzele de salată, ierburile se spală, se usucă în șervețel de hârtie și se pun la frigider într-un pahar cu apă, sau învelite în servețel de hârtie. Rădăcinoasele, sfecla roșie, morcovul, păstârnacul se spală bine, se curăță de coarjă și se păstreză în frigider în cutii de plastic, până la 3-5 zile. Ceapa, cartofii nu este necesar să le păstrăm în frigider, trebuie doar să fie un loc răcoros și întunecat, ca debaraua, sau balconul.

Citricile conțin cele mai multe substanțe nocive la suprafață, în coarjă, așa că aceasta nu trebuie folosită nici într-un caz, nici în stare naturală, nici la copturi sau compoturi, limonade, ceaiuri. Încă un sfat util de la doamna medic nutriționist, după ce curățim citricile de coarjă ne spălăm mâinile apoi le consumăm. Celelalte fructe merele, persicii, perele, cireșile, etc se consumă de preferat cu tot cu coarjă, deoarece majoritatea nutrienților se conțin anume în aceasta.

Un sfat foarte prețios de la doamna medic nutriționist, niciodată nu aruncați la gunoi alimentele în exces, congelațile și oricând veți avea nevoie de ele le veți avea la îndemână. Noi aruncăm prea multă mâncare la gunoi și e un păcat foarte mare, cel mai bine cumpărați doar atât cât veți consuma în următoarele 2 zile.

Ca de fiecare dată, un seminar util cu multă informație utilă, cu multe recomandări despre păstrarea legumelor și fructelor, despre proprietățile benefice ale acestora.

Voi ce sfaturi mai cunoașteți la această temă, vă aștept în comentarii să ne împărtășim cu experiențe 😉

2 Comments 792 Views

Related Post

2 Comments

  1. Salutare.
    Pe mine unul m-a ajutat articolul tau sa fiu putin mai atent in alegerea fructelor si legumelor si mai ales in spalarea si curatarea lor.

    1. Mă bucur că ți-a fost de folos.

Leave a Reply

%d blogeri au apreciat: