Looking for something?

In Image

Ce mănânc într-o zi, rețete de post

Ce mănânc într-o zi, rețete de post

Eu sunt mereu în căutare de rețete noi și sănătoase, iar acum în perioada postului în mod deosebit. Perioada aceasta a anului avem cel mai puține fructe și legume proaspete și e mai dificil, abia aștept să vină vara și să ne bucurăm de fructe și legume proaspete și foarte sănătoase.

Am decis să împart cu voi ce mănânc într-o zi, de la micul dejun, gustări și până la cină. Sper să vă inspire și pe voi și să vă fac mai ușor procesul de pregătire a bucatelor pentru familia voastră.

Micul dejun

Eu mănânc micul dejun în fiecare zi, indiferent dacă am timp sau nu, mai bine întârzii decât să ies din casă fără să iau micul dejun. Atunci când nu e post îmi place să fac terciul cu lapte, dar acum fiind în perioada postului, îl fac cu apă sau lapte vegetal și adaug numaidecât banană, nuci și o linguriță de miere. Iar la micul dejun beau numaidecât și cafea, cafeaua e cea care mă trezește, îmi dă energie pentru începutul de zi. Cafeaua îmi place neândulcită, cu puțin lapte, sau fără nici un adaos.

Voi ce aveți la micul dejun?

Gustare

Gustările sunt foarte importante pentru un meniu echilibrat, astfel ne menținem foame în frâu și mâncăm mai puțin la mesele principale. La gustare îmi plac foarte mult fructele de sezon, sau fructele uscate, sau un mix de nuci. 

Prânzul

La prânz eu prefer supele, din legume, din carne sau pește. Iar supele cremă sunt preferatele mele, chiar și nutriționiști recomandă supele deoarece sunt unele dintre cele mai balansate mâncăruri pe care le putem avea la prânz. Iar în perioada postului când nu folosim proteină de origine animală, ne luăm toți nutrienții din proteina de origine vegetală, iar boboasele, în cazul meu lintea este o alegere foarte bună.

Supă cremă de linte

  • 200 g linte
  • o ceapă mare
  • un ardei capia
  • mix de semințe (de pin, susan, dovleac)
  • apă
  • ulei pentru prăjit
  • condimente

Se pune uleiul la încins apoi adăugăm ceapa feliată, lăsăm un pic să se îmoaie ceapa, apoi adăugăm ardeiul capia feliat și lăsăm vreo 3-4 minute, adăugăm lintea și apa până se acoperă lintea. Condimentăm cu sare, piper negru, parika și o frunză de dafin. Lăsăm să fiarbă vreo 20 minute apoi frulăm sau lăsăm așa, după preferința fiecăruia.

Vreau să vă mai dau o alternativă pentru prânz și anume: piure de cartofi cu legume sotate în sos picant, sunt un deliciu. Cartofii sunt o legumă care trebuie consumată la prânz și nicidecum la cină, cum s-a obișnuit mereu în famila mea, încă decând eram copil. Iar combinația dintre cartofi și ciuperci e absolut fenomenală, vă încurajez să o încercați și voi 🙂

Gustare

După câteva ore de la prânz energia mea coboară la cel mai jos nivel și am nevoie de un boost de energie și o răsfățare 🙂 dacă sincer. Aici vine a doua cană de cafea sau o cană mare cu ceai și ceva dulce, știu că dulce se mănâncă până la prânz, dar mai sunt și excepții, uneori 😉

Aici am pânici din grîu integral cu Nutella, banană și semințe de chia.

Cina

Este un proverb care mie tare îmi place „Dejunează ca un împărat, ia prânzul ca un prinț și cinează ca un cerșetor” și eu încerc să fac la fel, cina este cea mai ușoară masa cu puține alimente și cât mai ușor de digerat. Îmi plac mult salatele reci sau salatele calde cu legume coapte și proteină vegetală, în post. De ceva timp, lavașul cu salată crudă și năut sau fasole a devenit preferatul familei noastre, excepție face Bogdan ;), el încă se învață să consume salata.

Sandwich de post (pentru 2 persoane)

  • rucola
  • baby spanac
  • 4-5 roșii cherry
  • un castravete
  • un ardei capia
  • jumătate de ceapă roșie
  • năut fiert
  • o lingură suc de lămâie
  • o lingură ulei
  • un pic de sare de mare
  • miez de floarea soarelui
  • 2 bucăți de lavaș

Iată cam așa arată o zi de bucate din viața mea și a familiei mele în perioada de post. Încerc să adopt un stil de viață sănătos, cu un meniu echilibrat care să ne satisfacă necesitățile de vitamine și nutrienți necesari organismului.

Voi ce bucate mai pregătiți în perioada de post, aștept în comentarii meniurile voastre 🙂

Pentru mai multe rețete delicioase urmăriți Pagina de Facebook a blogului și Pagina de Instagram.

2 Comments 2210 Views

Related Post

2 Comments

  1. Ce retete minunate!totul pare atat de gustos 😍

  2. Nici nu stiu cu ce sa incep. Arata gustos :*

Leave a Reply

%d blogeri au apreciat: