Looking for something?

In Image

9 lucruri pe care le-am învățat la Social Media Bootcamp ediția a II

9 lucruri pe care le-am învățat la Social Media Bootcamp ediția a II

Deci, cum a fost la Social Media Bootcamp 2017? A fost informativ 🙂

Weekend-ul acesta am mers la un bootcamp destinat pentru cei implicați în tot ce ține de Social Media și nu doar. Oameni din agenții de publicitate, oameni din companii care se ocupă cu departamentul de marketing și PR, bloggeri. În general s-a vorbit despre relația companiilor cu influencerii și cu blogerii, dar, cum la noi nu prea există nici companii care să lucreze cu influencerii și nici bloggeri care să lucreze cu companiile, au venit oameni din domeniul de peste Prut unde câte ceva se mișcă în sfera aceasta și ne-au împărtășit din experiența lor. Tematica seminarului a fost „The content is king” și într-adevăr conținutul aduce 90% din succesul unei campanii, se mai ține cont și de context și de noroc.

În cadrul acestui seminar s-a vorbit mai mult despre cum companiile ar trebui să lucreze mai mult la partea de marketing online, pentru că asta e ceea ce se vinde acum, oamenii își petrec foarte mult timp în online și vă sfătuiesc să căutați la această temă, studiul celor de la Gramatic care este unul foarte interesant și informativ.

Dar, vreau să vă spun ce am luat eu de la acest seminar, în calitate de blogger. Multe lucruri le cunoșteam deja, dar foarte multe lucruri noi am învățat, care îmi vor fi de folos în viitor:

  1. Blogosfera de la noi e într-un fel pestriță și bloggerii sunt pe cont propriu, nu prea am auzit ca un blogger sau un influencer să colaboreze cu o agenție de publicitate pentru a se implica în diferite campanii de promovare. Ar fi un avantaj foarte mare ca agențiile să-și aibă propria bază de date cu bloggerii și influencerii care pot fi implicați în diferite campanii. Dar îmi aduc aminte un caz când bloggeri de la noi și influencerii sau unit și au susținut farsa celor de la Efes Moldova care la 1 aprilie au venit cu o farsă că Radler se lansează cu imaginea celor de la Game of Thrones pe etichetă. Și a fost zarvă mare și toți au distribuit pe rețele sociale această farsă și într-adevăr cei de la Efes au lansat 1000 de sticle cu personajele din GOT pe etichetă care însă nu au fost puse în vânzare ci distribuite pe la toți care au promovat această farsă de 1 aprilie.
  2. Companiile sunt reticente în colaborarea cu bloggerii, că ei vor rezultate aici și acum, dar din păcate nu e așa. Colaborarea cu un blogger sau influencer presupune că îți crești vizibilitatea produsului sau brandului, sau unui eveniment prin comunitatea pe care o are în spate un blogger sau un influencer. Nu se vinde online se vinde la raft, iar un client care ajunge în magazin va alege acel produs care l-a mai văzut undeva, sau a citit de el, sau i-a fost recomandat.
  3. Companiile nu vor să apeleze la bloggeri deoarece au impresia că sunt niște înfumurați care nu-și văd lungul nasului, dar nu e așa, sunt și ei oameni care sunt deschiși spre colaborări dacă știu companiile cum să-i abordeze corect.
  4. Bloggerii sau influencerii sunt de obicei, oameni care știu a scrie frumos și știu cum e mai bine să redea o informație care să fie pe placul comunității pe care o are în spate, sau fiecare are nișa sa, nu poți să apelezi la unul care scrie despre parenting să promoveze deschiderea unui pub în oraș. Și niciodată un blogger nu va posta un articol pe blog care nu e scris de el, în sens că unele companii vin cu propunerea de a face un guest post cu copy past, nu are sens.
  5. Eu tind să cred că majoritatea bloggerilor sunt deschiși pentru colaborări și pentru implicare în campanii nu numai de promovare dar și în campanii sociale, dacă nu o fac este din lipsă de timp sau nu au fost abordați corect de către companii.
  6. În România se obișnuiește ca agențiile de publicitate sau companiile direct, să apeleze la bloggeri sau influenceri când o companie se află în situații de criză. Cazul Danone, când vreo câțiva ani în urmă au apărut în presă fake news că produsele Danone ar conține niște bacterii de proviniență animală care sunt dăunătoare organismului uman. Atunci Danone a apelat la influenceri i-a invitat la fabrică, a deschis astfel, ușile pentru mii de oameni care au văzut prin ochii influencerilor situația reală. Și astfel de cazuri sunt multe. Atunci, a fost un exemplu foarte bun de colaborare a bloggerilor și influencerilor pentru a depăși o situație de criză într-o companie.
  7. Și dacă, tu ca blogger sau influencer, îți dorești foarte mult să lucrezi cu o companie sau să te implici într-o campanie de promovare sau o campanie socială, scrie și tu un mail către companiie și zile propunerea pe care o ai, nici nu știi cum iese o colaborare frumoasă. Nu te costă nimic să scrii un mail și să vii cu o propunere de colaborare.
  8. Din păcate, la noi nu există o comunitate a bloggerilor, fiecare pentru dânsul și astfel se creează impresia, celor din afară că bloggerii nu se suportă unul pe altul și sunt mereu într-o competiție după cititori. Părerea este una greșită, bloggeri țin foarte mult la comunitatea pe care au creat-o și bloggeri chiar se mai întâlnesc la o cafea sau la un vin bun și discută prietenște și oricum, fiecare blogger își are cititorii săi.
  9. Pentru bloggeri și influenceri vin cu un sfat pritenesc, ieșiți și în offline, mergeți la diferite evenimente, chiar dacă nu ați fost invitați, achitați voi pentru bilet, implicați-vă în diferite campanii sociale, veniți voi cu inițiativa pentru companii, acolo în offline se leagă multe prietenii și multe colaborări frumoase.

Vă sfătuiesc să intrați să-i citiți pe acești oameni, dacă încă nu o faceți încă, vă promit că veți afla lucruri interesante despre cum se face Social Media în România și câte avem de învățat noi de la ei:

La Social Media Bootcamp ediția a II am aflat multă informație utilă, am socializat și am cunoscut o mulțime de oameni noi și interesanți cu care am legat prietenii. Mulțumesc organizatorilor pentru acest weekend informativ și pentru astfel de eveniment, doar pot să-mi imaginez munca colosală care stă în spatele unui astfel de bootcamp, sper să ne revedem și la anul.

 

 

 

0 Comment 782 Views

Related Post

Leave a Reply